کیفیت یک شعار نیست !

info@bokharshole.com

برتری دیگ بخار افقی به عمودی

قبل از بررسی مزایا و برتری های دیگ های بخار افقی و دیگ بخار عمودی ابتدا به ساختمان فنی دستگاه اشاره ای میکنیم:

برای دانستن این که دیگ بخار چگونه کار می کند و تاریخچه آن چیست مطالب گفته شده در لینک بسیار کارآمد است. اما به صورت کلی مهمترین معیاری که در ساختمان و طراحی آن حائز اهمیت است. دریافت و جذب انرژی حرارتی با راندمان بالا می باشد.

این مساله هم بستگی به میزان سطح حرارتی محاسبه شده برای دستگاه دارد لذا در طراحی های نوین با استفاده از فرمول های بسیار پیچیده و با کمک برخی از نرم افزار های محاسباتی فنی میزان سطوح به علاوه شکل و ساختار آنها مورد طراحی قرار می گیرد.حال در بررسی ما برای اینکه بدانیم یک بویلر بخار افقی چه مزیت هایی به نسبت بویلر های بخار عمودی دارد موارد ذیل به اختصار ذکر می گردند:

در طرح های ساخته شده عمودی، میزان سطح حرارتی با توجه به طراحی های یک مرحله ای متعارف و یا برخی طرح های غیر متعارف به نسبت کمتر از طرح های افقی می باشد.
نکته:

در شرکت های معتبر ( ماشین سازی بخار شعله خراسان ) برای ساخت. این محصولات کاملا استاندارد عمل کرده و از برخی تکنولوژی های طراحی استفاده می شود. که تا حدی جبران کننده و سبب افزایش راندمان دستگاه می شود.ولی متاسفانه محصولات ساخته شده. توسط خیلی از سازندگان غیر استاندارد و زیر پله ای به دلیل عدم اطلاع. از این اصول فنی، علاوه بر اینکه راندمان حرارتی بسیار پایین است. از جهت مباحث ایمنی نیز بسیار خطرناک می باشند.

در مقاله ای در سایت استیم واش مشهد، یک نمونه از این دیگ های بخار ساخته شده توسط کارگاه های غیر استاندارد ارائه شده و برخی از ایرادات اساسی آن مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مزیت بعدی دیگ های افقی و خوابیده نسبت به عمودی، به صفر رسیدن احتمال ارتباط بین حرارت مستقیم آتش و سطوح داخلی بخار می باشد.

*این مزیت از حیث افزایش ایمنی دستگاه بسیار پر اهمیت می باشد.

با توجه به اینکه  راندمان حرارتی دیگ بخار افقی  بالاتر است، در نتیجه سبب کاهش مصرف سوخت. در بلند مدت می شود که تاثیر زیادی در امور محیط زیستی و مالی مصرف کننده دارد.
در طرح افقی طراحی به صورتی است. که به راحتی امکان افزایش فشار کار دستگاه وجود دارد اما در دیگ های بخار عمودی. این محدودیت وجود دارد که طراحی دیگ بخار برای فشار های بالا مشکلات. فنی زیادی را در بر خواهد داشت.
از همه مهمتر اینکه در بویلرهای افقی بازدید و بازرسی سطوح داخلی عبور دود داخل مخزن دیگ و کوره ها  بسیار راحت می باشد. اما نوع عمودی به دلیل محدودیت های موجود بسیار مشکل و در برخی موارد غیر ممکن است.

جهت مشاوره و استعلام قیمت با تیم فنی بخار شعله خراسان تماس بگیرید:

09152073141 📞

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است